IHANA ITALIA

Heippa!

Tosiaan keskiviikko aamuna oli lähtö Italiaan. Matkustimme Nikon kanssa ensimmäistä kertaa yhdessä lentokoneella. Italiassa tai tarkemmin Milano Malpensan lentokentällä otimme bussin kohti Milanon keskustaa ja keskustasta vielä matkasimme junalla Bresciaan. (Matka kaikkiaan Bresciaan asti kesti noin 2h) Bresciassa vastassa oli tätini.

Tätini majoitti meidät asuntoonsa ja saimme auton käyttöömme sillä välin, kun hän oli töissä. Niko hyppäsi heti ratin taakse ja ajoimme englanninkielisen navigaattorin avulla Gardajärvelle uimaan. Hellettä oli jo ensimmäisenä päivänä +30!

Kiersimme Sirmionen linnan läheisyydessä yhtenä iltana ja päädyimme ostamaan aivan tajuttoman kokoiset jäätelöt. Huh en ole koskaan nähnyt niin isoja jäätelötötteröitä! Iltaisinkin lämpötilat pysyivät noin 25asteen tietämillä.

Kävimme iltaisin ravintolassa nauttimassa aitoa italialaista ruokaa. (suurimmaksi osaksi söimme siis pizzaa) Italialainen pizza on aivan taivaallisen makuista ja niin mehukasta. Aamiaista nautimme tätini luona melko suomalaiseen tapaan (leipää+kinkkua+juustoa+jogurtti) Lähtöpäivänä kuitenkin poikkesimme aamiaiselle erääseen kahvilaan ja söimmekin italialaisen aamupalan.

Kävimme myös pienessä ”vesipuistossa”, jossa oli muutama uima-allas ja liukumäkiä lapsille
Lauantaina kävimme italian yössä. Drinkit olivat huomattavasi halvempia kuin Suomessa
Italiassa on aivan ihania kenkiä ja hinnatkin ovat kohdillaan!
Tältä näytti Brescia

Eilen yöllä saavuimme Suomeen ja tänään sain vielä nauttia vapaapäivästä. Huomena paluu arkeen. Hyvää viikon alkua jokaiselle!