YLLÄTYSSYNTTÄRIT

Joelilla oli synttärit 9.9. ja tällä kertaa olin järjestänyt hänelle kunnon yllätyksen. Joelilla ei ollut hajuakaan, mitä olin keksinyt. Olin vain sanonut, ettei sovi viikonlopulle mitään menoja, sekä olin itse tarkistanut hänen kalenterinsa jo aiemmin 😉

Lähdimme jo torstaina 8.9. matkaan ja samana aamuna pakkailimme vasta kamoja, enkä voinut kertoa mitä kaikkea pitäisi ottaa mukaan, ettei Joel arvaisi minne olimme menossa. Jotenkin onnistuneesti saimme pakattua, ja tilasin meille taksin kohti autotalliamme. Joel ajatteli, että olimme lähdössä autolla kenties jonnekin Keski-Suomeen, mutta hänellä ei ollut hajuakaan, että suuntana oli satama, laivan terminaali.

Ajoimme Fefen laivan sisään ja kyllä, suuntana oli Tallinna!

Olin ostanut meille top10matkatarjoukset.com -sivulta romanttisen paketin Kreutzwald -hotelliin, jossa majoitus oli Zen Deluxe -huoneessa, porealtaalla. Ullakkohuoneemme oli koristeltu ruusun terälehdillä, sänkyä ja poreallasta myöten. Lisäksi olohuoneessa oli hedelmä-juusto-lautanen sekä jääkylmä kuohuviini odottamassa meitä! Ei olisi voinut enää täydellisempää olla. <3

Zen Deluxe Kreuzwald hotelli Tallinna

Tallinna Kretawald Zen Deluxe romantiikkapaketti Zen

Romanttinenpaketti Hotelli Kretzwald Zen Deluxe

Zen Deluxe poreallas poreamme Kreuzwald Tallinn

Loppupäivä meillä menikin Tallinnassa shoppaillessa sekä dinnerillä mukavassa kattoterassipaikassa, jossa innostuimme polttamaan sishaa ja juomaan muutamat drinksut murun synttäreiden kunniaksi.

Illalla myöhään menimme vielä rentoutumaan ihanaan porealtaaseen, jonne otimme jälkiruoaksi molemmat omat suklaat. Eli sokeritonta suklaata minulle ja valkosuklaata Joelille, hahah!

Hotellin aamupala oli taivaallinen. Varsinkin, kun päätimme herkutella kunnolla. Nautiskelimme croissanteja, johon itse laitoin väliin kylmäsavulohta, juustoa, kurkkua ja paprikaa. Otinkin siitä snapchattiin kuvan, johon kirjotin, etten tiedä parempaa. Se oli T A I V A A L L I S T A . (Ps. Jos et vielä seuraa mua snäpissä, niin nyt -> divataru)

Aamupalan jälkeen sanoin Joelille, että nyt kamat kasaan ja check outtia tekemään. Joel oli ihan pihalla, sillä kuvitteli, että viettäisimme koko viikonlopun Tallinnassa. Mutta minäpäs olin järjestänyt meille vielä vaikka mitä kivaa. Lähdimme aamupäivästä ajamaan kohti Latviaa, jonne matkaa oli 330 km.

Matka meni melko nopeasti, kuuntelimme musiikkia, jorasimme sekä minä räpsin kuvia.

Ferrari 360 modena Taru Kalenov Joel Vuorinen

Ensimmäinen kohteemme oli T kuin Tallinna (Taru) ja seuraava kohteemme oli J kuin Jurmala (Joel). Jurmala on Latvian virallinen kylpyläkaupunki, joka on myös suosittu hätkähdyttävästä, valkoisesta pitkästä hiekkarannasta. Hiekkaranta muistuttaa Pärnua, mutta on vielä etelämmässä, ja lämpöä meille piisasikin 29 astetta.

Majoituimme kaksi yötä Jurmalassa, Semarah Lielupe Spa -hotellissa. Perjantaina kävimme hieronnassa, hotellin spa-osastolla, höyrysaunassa sekä dinnerillä hotellin ravintolassa. Rentouduimme sekä nautimme toistemme seurasta. <3

Semarah lielupe spa

Lauantaiksi menimme rannalle koko päiväksi ottamaan aurinkoa, ja molemmat saivat kivat rajat! Aurinko porotti täydeltä taivaalta, enkä olisi ikinä uskonut, että niin lähellä Suomea ja Viroa on tälläinen paikka, jossa vielä syyskuussa tarkenee helposti bikineissä.

Taru Kalenov joukkuevoimistelu voimistelija MM-tason voimistelija Tarun temppukoulu taruntemppukoulu

Taru ja Joel Lielupe beach Riga

Ilta meni jälleen shoppaillessa, dinnerillä sekä Riikan vanhaa kaupunkia tutkiessa. Oli aivan ihanaa kävellä siellä pikkukaduilla ja tutustua taas uuteen kohteeseen. Ehdottomasti suosittelen matkustamaan Tallinnasta Riikaan, sillä se on sen kaiken vaivan arvoista. Riika oli todella kaunis ja vilkas kohde, Jurmala on enemmän rauhoittumista ja rentoutumista varten. Eli riippuen mitä matkalta haluaa, kannattaa majoitus valita tietenkin sen mukaan. Matka-aika Jurmalasta oli vain 30 minuuttia Riikan keskustaan. Ei siis lainkaan paha, jos vaikka haluaa sekä rentoutumista, että vilinää ja vilskettä!

Taru ja Joel Riika Latvia

Sunnuntaina ajoimme takaisin Tallinnaan, josta laivalla vielä Helsinkiin. Paluumatka meni mielestäni nopeammin, kuin menomatka, vaikka matkustamiseen menikin itseasiassa koko päivä. Olimme sunnuntaina vasta klo. 20 kotona. Olimme kumpikin ihan poikki, vaikka emme muuta olleet tehneetkään, kuin istuneet auton penkillä. Mutta jännä kyllä se matkustelu väsyttää kauheasti.

Purin kaikki ostokseni lattialle ja ihailin niitä. En tajunnut, että ostin niin paljon kaikkea, kun kuitenkin kahdesta eri kohteesta tuli shoppailtua eri päivinä, niin se kävi aika huomaamattomasti 😉

Haluatteko nähdä mitä kaikkea ostin? Pitäisikö ostoksista siis tehdä yksi postaus 🙂 Laittakaahan kommenttia!

Facebooktwittermail

2 kommenttia “YLLÄTYSSYNTTÄRIT

• Avatar
    14.9.2016 klo 08:37
    Kestolinkki

Vaik snapissa oliki ostoksia jo ihailut, nii kyllä niitä tänneki odottelen hihih ❤

• Avatar
    16.9.2016 klo 20:47
    Kestolinkki

Joo,näyttä vaan mitä ostit kaikki ihana:) Ihana yllätys ja hyvää idea:)