Keväinen ja kaunis Italia

Ajattelin bussimatkani kuluksi kirjoitella Italian matkasta sekä kuulumisistani. Lauantaina saimme vietyä kaikki tavarani Turkuun uuteen asuntooni, mutta jouduin heti muuton jälkeen palaamaan vielä Hämeenlinnaan töihin. Nyt olen siis matkalla Turkuun purkamaan muuttolaatikoita ja pääsen myös viettämään ensimmäisen yön uudessa kodissani tänään. Päivittelin vielä myöhemmin muutosta. Nyt kuitenkin takaisin heitto Italiaan…

Viikko sitten lähdimme matkaan ja vaihdoimme konetta heti Riikassa ja siitä lensimme Milano Malpensan kentälle. Tätini oli vastassa ja ajoimme parintunnin päähän hotelliin ensimmäiseksi yöksi. Näkymät olivat kyllä ihan huikeat. Samana päivänä teimme vielä veneretken Isola Bellaan.

Yhtenä päivänä ajoimme Madonna di campiglioon ja menimme lasketteluhissillä ylös vuorille. Maisemat ylhäällä oli henkeäsalpaavan upeat! En ole koskaan nähnyt mitään vastaavaa, joten oli upea kokemus.

Seuraavana oli vuorossa Venetsia, joka oli kyllä sekin näkemisen arvoinen paikka. Todella kaunis ja historiallinen. En silti ymmärrä hypetystä siitä, että Venetsia olisi täydellinen ja romanttinen häämatkakohde. Viemärin haju oli kaukana romanttisesta… 😂 Mielummin matkaisin häämatkalle vaikka malediiveille. Antaa kuitenkin kuvien puhua puolestaan.

Viimeisenä päivänä lähdimme ottamaan aurinkoa Gardalle. Vaikka Italiassa olikin täydelliset +24 astetta lämmintä koko reissumme ajan niin siellä oli paikallisille silti vasta kevät. Monet kävelivät vielä toppatakit päällä ja jokaisella oli pitkäthousut jalassa. Tuntui siis ehkä hiukan hassulta maata bikinit päällä rannassa ja käydä uimassa… Illalla kävimme vielä paikallisella aperitivo clubilla kuuntelemassa tätini ystävän duoa.

Tätini totesi, että tämä loma meni melkein kuin työstä, koska olimme koko ajan menossa. Ja ihan totta se meni melkein kuin työstä, mutta kaikki oli sen arvoista! ❤️