Ajatuksia lomasta osa 1. Some:ttomuus ja urheilu. (kuvia)

Moikka.

Nyt on palattu lomalta täysin rentoutuneena.

Olin poikaystäväni kanssa ensimmäisellä yhteisellä lomallamme Gran Canarian Playa del Inglesillä. Olen aikasemmin käynyt vain Las Palmasissa, joten oli minulle ensimmäinen kerta saaren eteläosassa.

Majapaikkamme oli kiva huoneistohotelli ja huoneemme olikin allastasossa eli käynti sisäpihalle ja altaalle. Meillä oli pienet puutarhakalusteet ja teinkin joka aamu meille aamiaisen ulos.

Tuoreita mansikoita omalla pihalla.

Majapaikassamme ei tosiaan ollut wifi:ä, johon olen tottunut matkaillessani. Olen suhteellisen ahkera “somettaja” vaikka en itseäni vielä addiktoituneeksi laskekkaan. Nyt olikin sitten edessä viikko ilman somea… ei siinä, sitten niin. Olihan tuo ihan hauskaa. Kerran päivässä kävin lukemassa viestit ja kuvan päivittämässä instagram tililleni.

Suosittelen kyllä kaikille tuollaista taukoa somesta. Harmihan se on, että suurin osa myös viestiliikenteestä kulkee nykyään esim Whatsappin kautta, joten on ns. tärkeää olla linjoilla.

Kävelimme hieman pidemmälle omaan rauhaan ottamaan aurinkoa.

Tarkoitukseni oli treenata kyseinen viikko myös säännöllisesti. Se ei ihan mennyt nappiin vaikka olisi ollut ulkouima-allas hotellilla. Kävelimme kuitenkin päivittäin useita kilometrejä jo pelkästään rannalle mennessä, koska halusimme hieman rauhallisempaan paikkaan heti ensimmäisestä tuoli-aurinkovarjo-ryppäästä.

Aamu-uinti ajatukseni sotki se, että allas avautui vasta kello 10 aamulla ja tuolloin olimme jo liikenteessä. Nyt tällä viikolla siis takaisin kovaan treeniin ja säännölliseen syömiseen.

Uimaan valmistautumassa
Uintia pitkästä aikaa

Tarpomista halki dyynien
Mas Palomasin dyynit, joiden halki kävelimme Playa del Inglesiin.

Yhtenä päivänä kävelimme lähemmäs tunnin dyynien halki Mas Palomasista Playa del Inlgesiin.

Instagramissa julkaisin lyhyen videon, kun kapuan korkeaa dyyniä välillä kontaten ylös, olipahan kokemus

Onneksi söin sentään suht terveellisesti reissussakin, ainoa ero normaaliin oli se, että join muutamana päivänä annoksen alkoholia tai sokeroituja juomia.

Säät olivat todella hyvät ja 5/7 päivää olikin täysin pilvettömiä. Kahtena viimeisenä päivänä olikin hieman pilvisempää joten toisena päivänä vuokrasimmekin auton ja kävimme Puerto de Moganissa, Puerto Ricossa sekä Amadoresin rannalla, lopuksi ajoimme Las Palmasiin.

Seuraavassa osassa hieman tietoa yhdestä intohimostani jota voisin harrastaa tuntikausia ja sainkin toteuttaa itseäni reissussa.