Moottorin murinaa <3

Moikka!

Nyt on palauduttu reissusta, mutta tuntuu ettei sydän ja pää meinaa rauhoittua ollenkaan. Oli upea reissu Mad Fast Motorsportin mahtavan tiimin osana!

Eli missä olin ja mikä on homman nimi.
Edustin Mad Fast Motorsportia heidän Grid Girlinä. Lajina on drifting, laji oli minulle aivan uusi vaikka kaikenmaailman auto ja moottoripyörä kisoja olenkin käynyt katsomassa.

Homman nimi on se, että rataa ajetaan ensin yksin josta karsitaan parit, sitten autot ajavat pareittain ja tuomarit arvostelevat ajot. Pareista jompikumpi menee jatkoon ja niin edelleen jatketaan, kunnes voittaja on selvillä.

Oli vauhtia ja vaaratilanteita, upeita, laitettuja ja kovaäänisiä autoja. Minulle moottorin murina ja huuto on kuin huumetta, se on vain niin huumaavaa ja nostaa sykkeen ja innostuksen pilviin.

Meillä kuskina Mika Kivi ja auto on Toyota Altezza RS.

Lensin perjaintaina Riikaan, koneena oli potkurikone ja lentäminen ei todella ole ollut lempihommiani vaikka paljon reissaankin, Oli  vielä lisäksi todella navakka tuuli, mutta onneksi lento sujui todella hyvin. Saavuttuani Riikaan otin bussin keskustaan, josta taksin moottoriradalle.

Kun saavuin radalle oli muu  tiimi laittelemassa autoa kuntoon, oli hieman takaiskuja sattunut auton tekniikan kanssa. Ilta menikin radalla, josta suuntasimme hiukopalan kautta hotellille nukkumaan.

Aamulla oli aikainen herätys, tiimin edustusmekko päälle ja menoksi – oli mahtava fiilis.
Aamu kahdeksalta olimme radalla, sää oli upea ja aurinkoinen. Auto kuntoon, käyntiin ja harjoitukset alkamaan viimeisten säätöjen jälkeen… Siinä sitten rakastuinkin, kun moottorit alkoivat huutamaan kukin omia soundejaan.

Tässä valitettavasti vain kännykkä tasoinen video meidän harjoituskierroksesta. Lisäksi toisesta finaalista pätkä, on se hurjaa touhua.

Kuvailen harrastukseksi, oli nytkin kamera mukana.

Valitettavasti en ehtinyt kunnolla tutustua Riikaan kaupunkina sen enempää, kävimme lauantaina illalla syömässä vanhassa kaupungissa ja se on tunnelmallinen isoine kirkkoineen ja toreineen, myös kaupunkiin johtavat valaistut sillat olivat upeita pimeässä syysillassa.

Tänään ajettiin takaisin Riika – Tallinna ja Tallinnasta lautta Helsinkiin. Kun pääsin kotiin oli vastassa tyhjä koti, kun koirat eivät olleet vielä palautuneet kotiin hoidosta.

Nappasinkin oman autoni alle ja kävin hieman kuuntelemassa moottorin murinaa. On se ihanaa.

Tähän onkin hyvä lopettaa ja napata koirat kainaloon sekä kääntää kylkeä.