BCN

Aurinkoista viikon alkua!
Eilen päivällä meikäläinenkin palautui viimein Suomeen, ja maanantai sujuikin lähinnä lepäillessä ja palautuessa reissusta. Ajattelin alunperin postata pientä kuvapakettia jo viikonlopun aikana, mutta päädyin siihen lopputulokseen että keskityn matkan aikana nyt kerrankin rentoutumaan ja nauttimaan – mietitään tietokoneita ja velvollisuuksia sitten myöhemmin. 🙂

Saavuimme siis Barcelonaan keskiviikkoiltana, jolloin kävimme vain syömässä MariscCo nimisessä ravintolassa. Hotellimme (Hotel Suizo***) sijaitsi Gothic quarterissa, josta viime vuonnakin vuokrasimme asunnon. Alue on sijainniltaan aivan super, sillä lähellä ovat niin ostoskadut kuin kaikki nähtävyydetkin, mutta sen lisäksi vanha kaupunki hurmaa pikkukaduillaan ja uniikeilla putiikeillaan.

image-16
Näkymä johon ei ikinä kyllästy <3
image-17
Fiilistelyä Helsinki-Vantaalta. Lomalaisen on helppo hymyillä.
image-18
Matkalla saapumisillan dinnerille.
image-19
@ MariscCo

image-20

image-21
Vintagetavaraa torikojuissa.

Henkilökohtaisia lemppareita Barcelonassa ovat ehdottomasti aikaisemmin mainitsemani pikku putiikit, sekä mainiot ravintolat. Olen suuri merenelävien ystävä, ja valitettavasti Suomessa hyviä kala/äyriäis-painotteisia ravintoloita on todella vähän, ja niissä syödessä kunnon ateria maksaa mansikoita. Aikaisemmin mainitsemassani MariscCo ravintolassa suosittelen vierailemaan, viime vuonna löysimme paikan sattumalta Gothicasta ja tänä vuonna palasimme tuon äyriäislautasen perässä 😉

Torstaina vietimme varsinaista turistipäivää, jolloin kiertelimme kaupunkia ja kävimme mm. Gaudin puistossa (Park Güell) piknikillä. Illalla treffasimme suomalaisia ystäviämme klubilla, mutta varsinainen juhlimisosuus jäi suunnitellusti festareille. Perjantai ja lauantai kuluikin kaupungilla kiertelyn lisäksi Sonar Festivaleilla messukeskuksessa, jossa pääsimme nauttimaan aivan huikeista artisteista ja keikoista, minkä jälkeen sunnuntaipäivän toipuminen rannalla tuli kieltämättä tarpeeseen.

image-34

image-33

image-31
Lauantain dinnerillä ennen festareita.
image-30
JAMIE XX @ Sonar Festival

image-27
Saippukuplataiteilija @ Park Güell

image-25
@ Park Güell

image-23

image-22

Kotiuduin itse juuri jokin aika sitten iltavuorosta, ja loppuviikko sujuukin palaillessa treenirytmiin ja ilta- sekä yövuoroissa. Samalla yritämme saada asuntoa laitettua pakettiin, sillä maanantaina olisi tarkoitus noutaa avaimet uuteen asuntoon, eikä näillä meidän aikatauluilla pakkaaminen onnistu ihan parissa päivässä. Vaikka muutto onkin aina tosi stressaavaa, toisaalta sukat pyörii jaloissa pelkästä ajatuksesta siitä kuinka pääsee sisustamaan ja laittamaan uutta yhteistä kotia. <3 Muutin itse siis reilu vuosi takaperin tähän poikaystäväni asuntoon, ja pidemmän aikaa nyt olikin jo ollut etsinnässä yhteinen koti hieman fiksummalla pohjaratkaisulla ja mahdollisesti isommilla neliöillä. Kuukausi sitten kyseinen yksilö löytyikin parin kilometrin päästä Kruununhaasta, ja nyt vihdoin on valittu niin muuttopäivä kuin -firmakin ja asiat alkaa rullaamaan eteenpäin.

Huomenna yritän nukkua mahdollisimman pitkään ja kääntää unirytmiä yövuoroon, mutta aamupäivälle olisi silti suunnitelmissa kunnon jalkatreenit arkeen paluun kunniaksi. Voisin myös seuraavissa postauksissa hieman availla tätä vuorotyöläisen elämää, ja kuinka toteutan säännöllisen sekä terveän ruokailurytmin ja treeniohjelmat siitä huolimatta, herääkö aamulla 5:20 vai päivällä 15:00 yövuoron jäljiltä. Itse en ole ikinä työskennellyt maanantaista perjantaihin 8-16, ja voinkin rehellisesti kertoa viihtyväni vuorotyössä. Kaikkien kropalle ja päälle se ei kieltämättä sovi, mutta itse koen tämänkin vaihtelevuuden vain rikkautena tässä elämäntilanteessa jolloin esimerkiksi ei ole kotona lapsia jotka luonnollisesti luovat omat rajansa ja aikataulunsa.

Nyt hipsin unten maille, palaillaan huomenna! Toivottavasti nämä kelit nyt alkaisivat lämmetä täällä Suomessakin, niin uskaltautuisi vaikka avaamaan aamu-uintikauden uimastadionilla!